L’epica del Pojana

Recensione” liberamente tratta (nel senso figurato di ricavata) dalla lettura dei primi due libri di Andrea Pennacchi, editi per People nel corso del 2020: Pojana e i suoi fratelli e La guerra dei Bepi. Mi scuso fin d’ora per gli errori, ma la koiné linguistica usata nel Pojanistan sfugge a qualsiasi regola: essa è e detta regola.

Cossa serve i libri? A un casso. Varda i nostri politici in Parlamento. Gheto idea che abbiano mai letto? Cossa gliene ciava? I ciapa i voti, i ga él consenso. La fortuna è che chi ‘i vota non legge gnanca se fosse su un’isola deserta con ‘na cassa de libri e basta. Quindi. Te puoi provare a smuovere le cosiense e scrivare cose pensate, che le gapia un senso, ‘no scopo. Ma se nisùni le lege, l’è stà ‘na fadìga inutile, eh.

De soito no go tempo da perdere co’ i libri. No go voja de meterme lì a infilare ‘na parola drio n’altra. Non sono brào. Ma poi ‘na matina gò vedù la vedrina di una libraria: ‘na schifezza da far ingossa, che cani e porci par ca scriva oggi, e alora ti te domandi: “Parché non posso farlo anca mi?”. Mi ca gavrìa ‘na storia da racontar. Me nono e me popà ga fà la guèra. Me popà l’è stà partigiano e l’han portato in un campo di concentramento i tedeschi magnacrauti. A Ebensee, in Austria. E anca mi son stà in guèra. In Somalia, a Mogadiscio, quando i gà ammazzato tri dei nostri, al pastificio. Mi go racontà col cuore l’attacco, sensa retorica perché la retorica xe la morte del realismo.

A mi non me ciava un casso de suscitare emosión. L’emosión la scaturise da sé, dalle parole, dal modo di racontare. No go tempo per il sentimentalismo. Distacco, èco cossa ghe vole. Distacco. In ‘sta maniera il lettore el entra nel testo, nela scritùra, tra le parole. Mi penso che la lingua la gioca un ruolo fondamentale. Il neorealismo – varda ca son bon anca mi de usar i paroloni – che ela la conporta no infastidise il lettore, non lo cacia via. Lo fa sentire ancora più drénto gli eventi, ‘no spetadór gnanca in prima fila, proprio sul palcoscenico, affianco agli atóri principali.

Giudichè voàltri se go fà ben.

Lascia un commento

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.